Dag 4, 5 en 6! - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu Dag 4, 5 en 6! - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu

Dag 4, 5 en 6!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

15 Februari 2013 | Marokko, Midelt

Dag 4 - 13 febuari
Vandaag weer vroeg op pad om richting Zuid-Spanje te gaan. Ik kreeg steeds meer het vakantie gevoel want het werd steeds wat warmer! We zijn naar een stadje gegaan om dat daar een mooi uizichtspunt op Alhambra zou zijn, een vestiging van de Mooren. Even cultuur snuiven! Daarna een terrasje gepakt, heerlijk in de zon!
In de middag zijn we van de snelweg afgegaan om langs de kust te kunnen rijden. Langs de boulavard, met allemaal palmbomen kregen we toch wel zin om even het strand op te gaan! We hebben de auto’s geparkeerd en zijn lekker op het strand gaan zitten! Omdat het ongeveer etenstijd was hebben zijn we eten gaan maken op het strand, biertje erbij, héérlijk! De taakverdeling van toen is trouwens een beetje het beeld van de hele reis; de mannen doen het werk (koken in dit geval) en wij kijken rustig toe met een drankje. Goed geregeld dacht ik zo!
Vandaag hadden we weer een offciële verzamelplaats als overnachtig, dus de hele Go For Afrika groep sliep in hetzelfde hotel. Aangezien het voor de meeste het eerste wifi-moment was zat iedereen te laptoppen/smartphonen. Morgen gaan we de grens over naar Marokko, dus het bier en de wijn moest vandaag op, wat een straf. Lauwe wijn uit plastic bekers waar die middag goulashsoep in heeft gezeten is trouwens écht niet lekker.
Hein heeft trouwens een hele zware dag gehad. Yara en ik waren de Girlz aan het lezen en laat daar nou net een poster van Justin Bieber inzitten en een van One Direction! Om onze Charlie, jaja onze bus heeft een naam!, een beetje op te vrolijken hebben we deze natuurlijk een mooi plekje gegeven. Justin ligt helaas ergens aan de Spaanse Costa, maar ‘die vijf homo’s’ hangen nog mooi!

Dag 5 - 14 februari
Om 7 uur moesten we klaar staan met onze auto’s om naar de boot in Ceuta te gaan. Die boot zou ons dan naar het mooie Marokko brengen! We hebben onze auto’s geparkeerd en zijn aan boord gaan ontbijten! Broodje ham en kaas met stukjes bot ertussen, jam! Nog even op het uitzicht genieten op het dek en na drie kwartier waren we er al, officiëel nog in spanje dus we zijn maar snel doorgereden naar de grens! Met de verwachting dat we er een aantal uur moesten wachten en misschien zelfs onze auto’s tot op de bodem moesten uitruimen, viel die drie uur chillen in de zon wel mee! Omdat Go For Afrika er elk jaar komt met een hele troep auto’s doen ze bij ons niet zo moeilijk gelukkig. We zijn in Afrikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Dat begint al meteen goed, bij de grens is minstens 100x gevraagd om ‘money for good help’. Toen we vroegen welke hulp wisten ze geen antwoord, dus nee ze kregen geen money for good help. Meteen hadden we al vrienden gemaakt met de politie, we hadden een stopteken genegeerd, juist! Toen we €10,- aanboden was het ook prima, dus zo schokkend was die overtreding dus ook weer niet. En dat binnen een kwartier in Marokko! Voor de rest een erg leuk land, hoor. Overal volgeladen ezels en mannen met ‘n soort kkk-jassen
Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan op de camping, lekker ruim de tijd om de tenten op te zetten en de auto een beetje op te ruimen! Wat een enorme puinzooi. En wat een pokkewerk.
Om de eerste camping-avond te vieren zijn Yara en ik opzoek gegaan naar bier en wijn. Wat nogal onmogelijk is in Marokko. Missie mislukt.
Nouja dan maar zonder bier en wijn bij het kampvuur zitten! Wat hebben we het toch slecht.

Dag 6 - 15 februari
Toch een aparte ervaring om wakker te worden met de moskee als wekker. Wat een gejengel! Na het inpakken van de tenten zijn we geld gaan wisselen bij de bank. Ik verwachtte een of andere onbetrouwbare ‘bank’ in een hokje, maar het ging er een stuk officieler aan toe! Weet ik hoeveel handtekeningen en paspoort-kopiën verder kunnen we eindelijk met een te dikke portomonnee naar buiten. Volgende uitdaging: Marokkaanse simkaartjes, zodat het smsen en bellen niet zo belachelijk duur is. We gingen het even vragen bij een klein winkeltje. Of we een momentje hadden. Vijf minuten later kwam hij terug met een sleutel van nog een winkeltje, met inderdaad simkaarten. Na zo’n half uur wisten we eindelijk hoeveel beltegoed erop stond en hebben we extra beltegoed gekocht.
We zijn vandaag richting Fes gereden. Kurkdroge omgeving, dorpje, knalgroene begroeiing, dorpje, skigebied, dorpje, kurkdroog, dat was zo’n beetje het uitzicht vanuit de auto. Heel afwisselend en heel leuk! Allemaal zwaaiende mensen en mooie uitzichten en pauze’s waar we op het dak van het busje gaan zonnen.
Inmiddels waren we in the middle of nowhere en het werd echt tijd voor een overnachtplaats! En daar ineens, tussen had zand zand zand zand en bergen, stond een super dik hotel! Checkkkkkk, want dat wordt waarschijnlijk het laatste beetje luxe van de komende weken, dus we gaan er gebruik van maken!

• 15 Februari 2013 - 23:25

Marga&paul:

dat klinkt allemaal heel erg leuk! fijn! zo kunnen we vanuit de kou meegenieten....
    maar t valt ons toch een beetje van je tegen dat de mannen EN moeten rijden EN koken terwijl ze OOK nog met die Justin worden geplaagd...
    heel veel liefs van mam&pap.

• 16 Februari 2013 - 00:14

Pim:

Leuk om te lezen Sophie! Zo te horen vliegticket tijd en vermaken jullie erg goed! Ipv bier en wijn zal het de komende tijd mint thee met een paar bricks suiker worden! Geniet er van en, Inshallah, een goede reis! Xpim

• 16 Februari 2013 - 10:29

Fenny :

Altijd weer grappig om het verschil in verslaggeving te lezen van jongens en meisjes. De jongens hebben het vooral over de technische dingen. Zo te lezen hebben jullie een hele leuke groep. Enne.. het Alhambra is heel erg mooi. Zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken. Ik blijf je volgen, net als alle andere deelnemers! groetjes van Fenny

• 17 Februari 2013 - 14:49

Monique:

Sophie je schrijft leuk! Doe iedereen hartelijke groetjes. Monique

• 17 Februari 2013 - 18:21

Annelies:

Goed om te lezen dat jullie die mannen meteen goed onder de knoet hebben. !!! Houden zo!!!!
    Mintthee met heel veel suiker is ook lekker!!??
    Blijven je volgen. Doei!!!!

• 15 Oktober 2018 - 07:45

Dennis:

nice verslag maar er zijn wel wat verbeter puntjes hoor! stop maar gewoon met schrijven het is heel saai ik geef je een 3! gegroet dennis!
    joemapel frikandel