Nog maar een halve week! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu Nog maar een halve week! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu

Nog maar een halve week!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

06 Februari 2013 | Nederland, Venlo

Nog maar 4 dagen en dan is het zover! Eén groot avontuur van drie maanden lang.

Zondag 10 februari vertrek ik, samen met mijn team, met de auto naar Gambia. Via Frankrijk, Spanje, Marokko, Mauritanie en Senegal hopen we daar na drie weken aan te komen. Mijn team bestaat uit vier studentes, waaronder ikzelf, en zes particulieren (verdeeld over twee personenbusjes en twee auto's).

Eenmaal daar aangekomen zullen onze auto's geschonken worden aan bijv. een weeshuis, ziekenhuis of school. Samen met de drie andere meiden blijf ik nog acht weken in het dorpje Tanji om op een basisschool een project op te starten voor gehandicapte kinderen. Zij hebben nu totaal geen toekomst, omdat zij door hun familie en omgeving worden gezien als een vloek of straf. Wij gaan proberen hen naar school te krijgen en leerzame activiteiten aan te bieden, zodat ook zij een betere toekomst kunnen hebben en het beeld over gehandicapten wordt veranderd. Dat wordt een hele uitdaging!

Dat is een beetje een globaal beeld van mijn plannen, maar om jullie onder de reis zelf ook op de hoogte te houden heb ik deze reisblog aangemaakt! Als je het leuk vindt om mijn verhalen te lezen, kun je je aanmelden bij de mailinglijst! Er zal ook een melding komen bij facebook wanneer ik een nieuw reisverslag plaats. Ik kan niet beloven hoe vaak er een update komt, aangezien Afrika niet echt bekend staan om zijn supersnelle wifi verbindingen.:)

Maargoed, nog maar vier dagen om de laatste voorbereidingen te doen! Ik heb afgelopen weekend 'n afscheidsfeestje gehouden, dat was echt super gezellig, en leuk om iedereen nog even te zien voordat ik ga! De volgende dag zou ik gezellig gaan uiteten met lisa, maar het bleek een afscheidsetentje te zijn met de hele vriendinnengroep, super lief!

Tot over drie maanden, en succes met de winter..:)

  • 06 Februari 2013 - 20:02

    Monwijnen:

    Leuk Phie! ik ga je volgen

  • 07 Februari 2013 - 12:58

    Annelie:

    Hoi Sophie

    Heel veel succes met de voorbereidingen van de verre reis. Vergeet je reistabletjes niet!!!

    Heel vel groetjes en liefs van Annelies, jos, Gun en Rob

  • 07 Februari 2013 - 14:20

    Rob En Marielle Franssen:

    Hoi Sophie!
    Je feestje hebben we gemist maar bij deze alsnog heel veel succes en plezier met je project.
    Je gaat goed verrichten. Klasse!
    We houden je site in de gaten.
    Lieve groet,
    Rob en Mariëlle

  • 09 Februari 2013 - 19:07

    Ellie En Frans Knoops:

    Hoi Sophie,

    Wij zijn de ouders van Hein en natuurlijk gaan wij jouw berichten volgen.
    Succes!

  • 10 Februari 2013 - 14:03

    De Oma's:

    Lieve Sophie,
    We vonden het geweldig je uit te zwaaien! We missen je nu al! We zijn nu de brok in de keel weg aan t lunchen in Weert.
    Goede reis en een dikke kus van Oma Annie en Oma Paula

  • 11 Februari 2013 - 10:07

    Marga En Paul:

    fijn dat de eerste etappe goed gegaan is ! we volgen jullie via de GPS (www.goforafrica.nl).
    goede reis en op naar de warmte !!!
    dikke knuffel van paul en marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venlo

Gambia!

.

Recente Reisverslagen:

15 April 2013

Update!

05 April 2013

...

27 Maart 2013

Updatee:)

20 Maart 2013

Toubab!

12 Maart 2013

Dag 17 - 22 februari
Sophie

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 13938

Voorgaande reizen:

10 Februari 2013 - 28 April 2013

Gambia!

Landen bezocht: