dag 1, 2 en 3! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu dag 1, 2 en 3! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Vugt - WaarBenJij.nu

dag 1, 2 en 3!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

12 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Omdat het al laat is kopiëer ik maar even mijn reisverslagje wat ik per dag bij houd!

Dag 1 10 februari
0-585 km
Vandaag is het dan zover! We vertrekken eindelijk richting Afrika! S’morgen hadden we al vroeg afgesproken in Sevenum om onze twee busjes en auto in te pakken. We hadden iets meer bagage dan van te voren verwacht, dus dat werd een beetje aanduwen. Op naar Bakel!
Na de laatste briefing en een welkomswoord van de burgemeester van Bakel en Jan Huizinga moesten de team zich een voor een klaar gaan maken voor vertrek. Natuurlijk even een minder leuk momentje, afscheid nemen van familie en vrienden die me zijn komen uitzwaaien (pap en mam, pim, de oma’s, Monique, Evelien, Myriam, Lydie en Lisah)! Toen we er klaar voor waren moesten we over zo’n oplegger-podium-ding rijden, waar iederen ons uitzwaaide. Twinting meter na die brug begon het al goed, moeten we nu links of rechts? Dat beloofd wat…. Lang leven het bakkie!
Na een tijdje rijden merkten we dat het alleen maar kouder begon te worden. En ik iedereen maar jaloers maken met m’n 35 graden…. Maar dat komt wel over een tijdje!
Het geeft trouwens echt een kick om onze vier auto’s zo achter elkaar te zien rijden, helemaal volgeplakt met stickers en vanalles op het dak. Dat ziet er echt stoer uit.
Na een aantal keer pauzeren zijn we doorgereden naar Thomas zijn moeder. Zij woont net buiten een heel schattig frans dorpje, waar hij even iets moest afgeven. Daarna was het nog een half uurtje rijden tot de camping (La Forge de Sainte-Marie in Thonnance Les Moulins). Daar hadden ze gelukkig ook huisjes want in een tent met -25 graden (voor ons gevoel dan…) en een dik pak sneeuw zagen we niet echt zitten…. We zijn meteen een huisje uit gaan zoeken en daarna gaan eten in het restaurant van de camping. Honger!!
We hebben heerlijk gegeten en zijn daarna bijna meteen naar bed gegaan. Toch wel vermoeiend, een dag in de auto na dagen van zenuwen, stress en natuurlijk Vastelaoveeend.

Dag 2 - 11 februari
585 - 1506 km
Na een heerlijke maar koude nachtrust, weer vroeg uit de veren! Half 7 ging de wekker om om 8 uur te kunnen vertrekken richting Spanje. Maar aangezien de helft van onze groep van ’t vrouwelijke geslacht is lukt dat natuurlijk nooit.
Vanuit ons huisje, waar de auto’s voor stonden, naar de uitgang van de camping was een heuvel. Aangezien het nogal gesneeuwd had was het even afwachten of we die op zouden komen. En inderdaad, halverwege hadden we toch even wat hulp van duwers nodig. Scheelt dat even dat we met een grote groep daar sliepen.
Na een ochtend flink doorrijden was het tijd om te lunchen. En hoe leuk is het dan om langs de weg een kookplaatje op de motorkap te zetten en daar knakworstjes op te warmen! Even wat brood halen bij een winkeltje en onze lunch was klaar. Alleen een beetje jammer dat wanneer je bijvoorbeeld een pannetje nodig hebt, bijna de hele bus leeg moet halen. Alles wat je nodig hebt staat natuurlijk onderop! We moeten nog even een handige inrichting van de bus vinden.
Het was de hele dag echt super rustig op de snelweg, dus ik vond dat wel een gelegenheid om mijn debuut als chauffeur te maken! Dat rustige bleef nog zo’n half uurtje zo, maar daarna kwamen we rond de spits in de buurt van Bordeaux. Súper druk, weet ik hoeveel in- en uitvoegstroken en allemaal leipe fransozen. Maar rond 9 uur zijn we eindelijk aangekomen in een hotelletje in the middle of nowhere. Daar konden we gelukkig ook avondeten en ontbijten, ideaal! De basin moest even iets improviseren omdat ze niet gerekend had op klanten, maar de pasta was heerlijk! Onder het eten zijn we nog even tot de conclusie gekomen dat we een hele leuk en gezellig team hebben! Welteruste!

Dag 3 - 12 februari
1506 -
Toen we vanmorgen aan het ontbijt kwamen lagen er nog drie hele croissantjes op ons te wachten! Daar vul je natuurlijk nog geen holle tand mee, dus we zijn onderweg in een stadje een lekker broodje gaan halen bij de plaatstelijke Boulangerie. Thomas en Dienke zijn nog even naar een garage gegaan om een nieuwe luchtfilter te kopen, maar die man begon ze uit te lachen toen hij hoorde dat het om een Audi 80 uit ’87 ging, een beetje jammer..
Na een tijdje rijden gingen we over de pyreneeën, een super mooie route! Overal sneeuw, rotsen, kleine beekjes, en heeel veel bochten. Aangezien die bochten niet echt geschikt zijn voor mijn maag ben ik maar even gaan slapen op de achterbank.. Toen ik wakker werd waren we inmiddels in Spanje en dat heb ik geweten ook. Ik hoorde via het bakkie dat er een politie auto in de buurt was dus ik ging snel braaf zitten en deed mijn gordel om. Inmiddels had die politie een afslag genomen, dus ben ik weer op de bank gaan liggen. Ik keek even later om me heen, rijdt diezelfde auto ineens naast ons en zit een Spaanse agent súper kwaad te seinen dat ik m’n gordel om moet doen. Dus ik steek als excuusgebaar mijn hand op en doe mijn gordel om. Hij reedt door, dus er leek niks aan de hand. Totdat we bijna bij een parkeerplaats komen en hij zijn volg-lichten aanzet, shit. Of ik even €100,- wil neertellen. We hebben het nog op de onderwegvoorgoededoelen-tour gegooid, maar helaas. Achja, ook dat moet je meegemaakt hebben!
Vervolgens, braaf met de gordel om natuurlijk, zijn we verder gereden richting Madrid. Daar zijn we opzoek gegaan naar een garage om wat nieuwe onderdelen te kopen. Na wat handen en voeten gesprekjes was duidelijk wat we nodig hadden en hebben de mannen onder ons hebben die gemonteerd. Snel doorrijden, want het begon al wat later te worden! 100 km onder Madrid hebben we een hotel gevonden, MET WIFI! Heel slecht, maar hier heb ik best wel naar uitgekeken.
Even wat facebooken, mailen, skypen en naar bed!

Tot het volgende wifi moment!
Lieeeefss

  • 13 Februari 2013 - 09:48

    Remy:

    Hoi,

    Leuk je verslagje te lezen. 'T gaat je goed tot nu toe, huisje, hotelletje e.d. geen klagen denk ik zo!

    Volgende keer de gordel om doen he, ook achterin ;)

    Gegroet, Remy

  • 13 Februari 2013 - 12:12

    Evelien:

    Hahah super leuk verslag sophie!
    Maar voortaan braaf je gordel om doen :p
    kan niet wachten tot het volgende verslag
    Xxxx

  • 13 Februari 2013 - 12:44

    Myriam:

    Leuk dat het zo bevalt!! Wel altijd braaf je gordel om doen!:D

    Ik wacht in spanning op het volgende berichtje!

    xxxx

  • 13 Februari 2013 - 14:32

    Paul:

    je hebt er ondanks het late uur toch nog een heel verslag van gemaakt; zien we en lezen we graag ! dus we houden het op afstand allemaal goed in de gaten en wachten in spanning op je volgende verslag.Trouwens 1: het is maar goed dat je in spanje zonder gordel bent betrapt en niet in d'n Afriek; want daar kom jer er niet met een geldboete van af. Trouwens 2: klopt jullie km-teller? naar Bordeaux 1500 km; heeft de chauffeur gedronken? Het lijkt wel carnaval, dan leg je soms ook wat meer meters af dan normaal voor je thuis bent, althans de drinkers onder ons !
    Hoe dan ook : hou hem op de weg en En Route op naar Gibraltar.

  • 13 Februari 2013 - 19:53

    Ellie En Frans Knoops:

    Hoi Sophie,
    leuk verhaal, leuk verteld.
    Groetjes (ook aan Hein)

  • 13 Februari 2013 - 22:45

    Truus Buijssen:

    Hallo allemaal
    Ik ben jaloers op jullie enthousiaste verhalen en ervaringen. Geniet ervan want z'n reisje maak je niet ieder jaar.
    Kan bijna niet wachten tot 3 maart want dan zien we elkaar in Tanjie.
    Veel succes en groeten aan iedereen. Heel veel liefs uit serum

  • 14 Februari 2013 - 21:22

    Daisy:

    Soooophh!!
    Me likie! ik had je nog willen smsen voor vertrek, maar na crashing van mn telefoon is dat er bij ingeschoten. Ik wilde je nog even een hele goede en veilige reis wensen, maar zo te horen is dat al mislukt met dat gordelgrapje!

    Vol spanning, hop naar het volgende avontuur!

    liefs xxx

  • 16 Februari 2013 - 09:44

    Chantal:

    wooouw sop! leuke verhalen
    op facebook zag ik ook al mooie foto's voorbij komen.
    Zo te zien en horen vermaak jij je wel :D
    Ben benieuwd naar je volgende verslagje

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Gambia!

.

Recente Reisverslagen:

15 April 2013

Update!

05 April 2013

...

27 Maart 2013

Updatee:)

20 Maart 2013

Toubab!

12 Maart 2013

Dag 17 - 22 februari
Sophie

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 13942

Voorgaande reizen:

10 Februari 2013 - 28 April 2013

Gambia!

Landen bezocht: